۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶

معاون وزیر کار تاکید کرد؛

پرچم‌داری استان مرکزی در توانمندسازی نیروی کار برای بخش تولید

پرچم‌داری استان مرکزی در توانمندسازی نیروی کار برای بخش تولید

اراک- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان مرکزی از موقعیت خوب اشتغال‌زایی در صنعت، خدمات و کشاورزی برخوردار است و می‌تواند پرچم‌دار حرکت نوین در مهارت و توانمندسازی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اوسط هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار کرد: استان مرکزی از موقعیت خوب و قدرت اشتغال‌زایی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی خوب و نیروهای ماهر برخوردار است و بر این اساس می‌تواند پرچم‌دار حرکت نوین در مهارت و توانمندسازی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت یاد می‌شود باید برای کشور حرف‌ها و نگرش‌های نو و تازه داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سرعت شگرف تکنولوژی به نحوی است که بی توجهی به آن ممکن است هدر رفت موقعیت‌ها را به دنبال داشته باشد و هر استانی که صنعتی تر است باید به آثار پیشرفت‌ها قوت‌ها و تهدیدها و ضعف‌ها در این حوزه بیشتر توجه کند.

هاشمی بیان کرد: می‌توان با به‌کارگیری نیروی توانمند و متناسب با نیاز زمان اساسی‌ترین نقش را در پیشگیری از بین رفتن ظرفیت‌ها به همراه آورد.

وی با اشاره به توافق‌های به عمل آمده با اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اراک گفت: پشتوانه این توافق‌های قوانین کشور و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و براساس قانون مالیات تمامی کارگاه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی کشور و تمامی سازمان‌هایی که سهمی را برای تربیت نیروی انسانی در مسیر توانمندی و خلاقیت بگذارند، به گواهی سازمان فنی و حرفه‌ای، آن بخش از هزینه‌های آن‌ها از پرداخت مالیات معاف است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سندی که پارلمان بخش خصوصی در استان مرکزی برای بخش معادن، بازرگانی و صنعت در نظر گرفته است، در آینده مبنای تربیت نیروی ماهر خواهد بود.

هاشمی عنوان کرد: براساس توافق با اتاق بازرگانی اراک مقرر شد، اختیار شورای سلایق حرفه‌ای و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تمرکززدایی به اتاق بازرگانی اراک داده شود تا شورایی را در این حوزه از نخبگان تشکیل دهد تا کار سلایق حرفه‌ای و سنجش را در سطح استادکاران و مربیان انجام دهد و پس از سنجش، گواهی استادی برای آن‌ها صادر شود که بتوانند از مزیت ایجاد آموزشگاه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: به هر فردی که می‌خواهد در حوزه تولید در سطح صنایع کارگاهی و تولیدی نقش ایفا کند و اکنون فاقد گواهی سنجش فنی و حرفه‌ای است، در صورت تأیید مهارت آن‌ها از سوی این شورا گواهی فنی و حرفه‌ای به آن‌ها اعطا می‌شود.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای دارای اعتبار جهانی است و هر فرد ماهر و توانمندی که کارفرما باشد موقعیت جهانی دارد، گفت: از مسئولان استان مرکزی انتظار می‌رود که به‌دلیل وجود صنایع مادر، تربیت نیروی ماهر را به‌گونه‌ای انجام بدهند که سرریز آن به سایر استان‌ها و کشورها وارد شود تا هیچ ایرانی، مقیم خارج از ایران در جستجوی کار با ذلت و سختی نباشد.

هاشمی اضافه کرد: بخشی از مراکز صنعتی که واحد آموزشی راه اندازی کردند، تقاضا می‌شود با دریافت مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واحد آموزشی خود را قانونی کنند و کارآموزان را با استفاده از توان سخت‌افزاری سازمان آموزش داده تا به آن‌ها گواهی‌نامه معتبر اعطا شود.

هاشمی تاکید کرد: با وجود اینکه استان مرکزی از استان‌های توسعه‌یافته در عرصه صنعت با عناوین بزرگ است، اما از ضعف نیروی غیرماهر رنج می‌برد که این مشکل نشان می‌دهد با وجود سرمایه‌گذاری، پیوست نیروی انسانی وجود ندارد و رفع این مشکل باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 4926984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha